8 червня 2016 року Кабінетом Міністрів України прийнято постанову № 365, якою внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 5.11.2014 року № 637 та затверджено: порядок призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам; порядок здійснення контролю за проведенням соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам за місцем їх фактичного проживання/перебування.
Територіальний орган ПФУ призначає (відновлює) виплату пенсій на підставі рішення комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам. Вони утворюються районними, районними у містах Києві і Севастополі держадміністраціями, виконавчими органами міських, районних у містах (у разі утворення) рад.
Отже, у разі переселення в інший регіон України: для продовження виплати пенсії після переїзду необхідно звернутись до управління Пенсійного фонду України в районі (місті, районі у місті), де пенсіонер зареєстрований та фактично перебуває (проживає); надати заяву про запит пенсійної справи та довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, видану відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 1.10.2014 року № 509. Довідка видається структурним підрозділом з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Київ держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах рад; до заяви додаються копії документів, що посвідчують особу пенсіонера (паспорта, пенсійного посвідчення), а також копія довідки про присвоєння ідентифікаційного номера (за наявності) та заява про перерахування пенсії на рахунок в АТ «Ощадбанк».
Щодо здійснення виплати пенсії, відповідно до змін, які внесені до постанови Кабінету Міністрів України від 5.11.2014 року № 637 «Про здійснення соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам», починаючи з липня 2016 року, соціальні виплати, що призначені внутрішньо переміщеним особам, здійснюються через рахунки та мережу установ і пристроїв ПАТ «Державний ощадний банк України».
Для ідентифікації одержувачів соціальних виплат, які є внутрішньо переміщеними особами, та забезпечення виплати їм соціальних виплат здійснюється емісія платіжних карток із зазначенням на них графічної та електронної інформації про власника та його електронного цифрового підпису. Для одержувачів пенсій така картка одночасно є пенсійним посвідченням.
Внутрішньо переміщеним особам, які отримують пенсії через підприємства поштового зв’язку або установи інших банків, необхідно відкрити рахунок для виплати пенсії в АТ «Ощадбанк» та надати до органу Пенсійного фонду, де вони знаходяться на обліку, заяву про зарахування пенсії на цей рахунок. Таку заяву можливо залишити у банку, співробітники якого передадуть її до органу фонду.
Для отримання платіжної картки, яка одночасно є пенсійним посвідченням, внутрішньо переміщеній особі потрібно звернутись до органу Пенсійного фонду, де вони знаходяться на обліку, та надати пакет документів: паспорт; довідку про реєстраційний номер облікової картки платника податків фізичної особи (не подається громадянами, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті); довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи; фотокартку. Видача платіжної картки, яка одночасно є пенсійним посвідченням, здійснюється установою АТ «Ощадбанку», зазначеною пенсіонером у заяві.
Дмитро Береза,
начальник відділу обслуговування громадян управління ПФУ в Роздільнянському районі.